"When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life."
─ John Lennon

 

我還小的時候,我老媽總是說活著最重要的就是要"快樂"

然後當我開始上學,老師問我"你長大後想要做些什麼"

我寫下我想要當"快樂的人"

老師說"你沒搞懂這個功課要寫什麼"

我說老師"你沒搞懂人生要做什麼"

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    常用英文 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()